Activitățile de învățare pe care auxiliarul de față le propune sunt structurate în funcție de competențele generale și specifice incluse în Programa școlară pentru disciplina Limba și literatura română, aprobată de MEN în anul 2017. Prin parcurgerea conținuturilor lucrării, elevul va fi capabil să:

  • caute, colecteze, proceseze informații și să recepteze opinii, idei, sentimente într-o varietate de mesaje ascultate/texte citite;
  • exprime, într-un limbaj corect și logic, informații, opinii, idei, sentimente, în mesaje orale sau scrise, prin adaptarea la situația de comunicare;
  • participe la interacțiuni verbale în diverse contexte școlare și extrașcolare, în cadrul unui dialog proactiv;
  • utilizeze în mod conștient și eficient instrumentele de comunicare în limba română;
  • conștientizeze latura estetică și culturală a literaturii, ca artă a cuvântului, care asigură dezvoltarea complexă a personalității umane.

Principiile care stau la baza arhitecturii lucrării sunt: acoperirea integrală a conținuturilor prevăzute de Programă, accesibilitatea informațiilor, eficiența formatoare a activităților de învățare. Lucrarea poate fi folosită cu real succes în activitățile de predare-învățare-evaluare, indiferent de manualul cu care se lucrează în clasă.