Cât de relevante sunt notele în procesul de formare a elevilor?

Notele obținute în urma testelor de evaluare și a lucrărilor de control deschid oportunități educaționale și pot pune bazele unui viitor profesional de succes. Totodată, calificativele primite au insuflat elevilor, de-a lungul timpului, ideea de competiție, motivație și etică a muncii prin consecvență și seriozitate.

Fără a exagera importanța notelor, accentul trebuie pus pe evaluarea critică și constructivă a eforturilor educaționale depuse de fiecare elev în parte. Pentru o evoluție remarcabilă pe parcursul anilor de studiu, este necesară îndrumarea corectă a elevilor atât de către profesori, cât și de părinți. Totodată, notele pot evidenția aspectele ce necesită intervenții remediale imediate sau pe termen lung și permit o comparație a performanțelor școlare în diferite stadii de evaluare.

Credeți că testele de evaluare au și un alt scop?

Vă invităm miercuri, 8 aprilie, începând cu ora 11:30, la Colegiul Național Emil Racoviță din București, pentru a lua parte la o dezbatere asupra utilității evaluarilor sumative și interne a elevilor, pornind de la un instrument inovativ și practic de verificare a competențelor de Limba și Literatura română, destinat elevilor de gimnaziu: Portofoliul de Evaluare Formativă.

Editura Delfin, alături de Colegiul Național Emil Racoviță, prezintă lecția deschisă “ALTFEL de auxiliare didactice pentru cele mai bune rezultate școlare!”, în cadrul programului “Școala ALTFEL 2015 – Să știi mai multe, să fii mai bun!. Prof. Mimi Dumitrache și prof. Diana Florentina Basalic vor prezenta în cadrul evenimentului lucrarea “Portofoliul de evaluare formativă – Limba și Literatura Română, clasele V-VIII”, un instrument modern ce ajută elevii în procesul de evaluare a competențelor prin feedback-ul direct primit în urma notelor obținute.

Elevii vor lua parte la prezentări de carte, jocuri, concursuri și vor fi incurajați să creeze un dialog cu cadrele didactice și moderatorii evenimentului, pentru a-și spune părerea cu privire la modul de evaluare și testare a competențelor, în vederea atingerii celor mai bune rezultate școlare.

Ajuns la cea de-a patra ediție, programul „Scoala Altfel 2015” se desfășoară în perioada 6-10 aprilie și are scopul de a înlocui orele normale de studiu cu inițiative și proiecte interactive și educative.